2011. május 9., hétfő

Gyors teljesérték: mézes-mustáros egytálas


Az ilyen ételek miatt nem értem a <nincs időm főzni> kezdetű nyafizást, se a <könnyű neked, mert te szeretsz főzni> típusú szenvedést, és a gyorséttermi kajálást sem. Junk food. Bobbi most tudta meg, hogy angolul így hívják a magas szénhidrát tartalmú, nulla tápértékű, gyorsan hozzád vágott, ételnek látszó műanyagot.
Jó, befejeztem.
Lényeg: 1. ez a meleg egytálnyi étel, nagyjából fél óra alatt megvan, 2. nem kell szeretni kutyulni, csak elkészíteni és kész, 3. gyors, de nem egészségtelen. Kiszámoltam: pontosan úgy aránylik benne a jó szénhidrát a fehérjéhez és a zöldséghez, ahogy az a táplálkozási nagykönyvben meg van írva. 
Az összes hozzávaló kell legyen, otthon. Én is a mélyhűtőből és a kamrából dolgoztam :)
Ma ez került az asztalra. Bobbi top10 menüjének előkelő helyén áll, de a többi menzás se tiltakozik. Kivéve magamat, de én reszelek a rizsre parmezánt, szeletelek paradicsomot, és kész.
 
Mézes-mustáros tokányhús, zöldséggel és rizzsel
amit otthon igazán tarthatnál hozzá, 4 személyre:

  • 50 dkg pulyka tokányhús (árulják fóliázva, darabolva, konyha - vagy fagyasztás készen), vagy bármilyen szárnyas, bármilyen kockázható húsa
  • 30 dkg rizs (lehet előfőzött is)
  • 30-40 dkg zöldségkeverék (az enyém mexikói és gyorsfagyasztott)jó a konzerv, de a frissen párolt is
  • kb. 1 dl olaj
  • 3-4 evőkanál méz
  • 3 evőkanál mustár
  • 1 evőkanál szójaszósz
  • őrölt fekete bors
  • curry por, vagy vegeta

A tokányhúst reggel átraktam a fagyból a sima hűtőbe. Mire kellett, kiolvadt. Ha picit még dermedt, az sem nagy baj.
A rizsnek egy közepes edénybe öntök egy nagyon pici olajat, éppen fedi az alját. Melegítem, rászórom a rizst, kap egy kis vegetát, és egy fél teáskanálnyi curry port, enyhén sózom. Az a vegetában is van. Addig kavarom, amíg tapadni nem akarna, akkor felöntöm annyi vízzel, hogy háromszorosa legyen annak, ami ellepi. Felforralom, és azonnal nagyon takarékra kapcsolom. Fedem, és hagyom addig párolódni, amíg az összes vizet fel nem issza. Addig készül a hús.
A woknak látszó, teflonos serpenyőbe hevítem az olíva olajat. Éppen csak egy centi az alján az edénynek. Jó akármilyen serpenyő, nem flancolunk, amúgy ezt a tipust a tegeződősbe pitiért árulják :)  

A mézet, a mustárt és a szójaszószt összekeverem egy kicsi tálkában.

A húst a forró olajra dobom, kicsit lepirítom, közben sózom, kap egy kevés fekete borsot, aztán alacsonyabbra kapcsolom. Amikor már jól átpirult, ráöntöm a mézes keveréket, adok még egy nagyon kevés, úgy egy deci vizet. Ezzel kicsit puhítom. Amikor már átfőtt, de nem szét, akkor rászórom a zöldséget, kap egy kevés vizet. Innentől nagyjából hat perc kell, amíg a zöldség átpuhul. Időnként átforgatom. Nem szabad nagyon felvizezni, a zöldség ne ússzon, inkább forgasd, hogy mindenhol átjárja a hő és az íz.

Ha szereted a csipőset, mehet bele Erős Pista, vagy chili, vagy amit találsz, gondolsz.

A végén nyakon lehet önteni egy deci tejszínnel, azzal még átrottyantani, ha szereted a szaftos falatokat.

Hú. Azt hiszem, eddig ez lett a legrövidebb bejegyzésem. Na. Ma gyors voltam, mert "dógom vót".



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése